Het verschil tussen producten van een drogisterij, apotheek en die van een salon.

Gepubliceerd op 4 januari 2022 om 17:13

De meeste mensen kopen een dag crème, reiniger, serum of masker uit een drogisterij en denken dat dit het beste product is wat zij nodig hebben. Vaak zijn deze producten goedkoper dan producten van een salon en hebben deze producten een lekker geurtje. Maar is dit wel het juiste product? Wat zit er allemaal in zo'n product en waarom zijn producten van een salon vaak duurder? 

 

Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd en dit is meestal ook zo het geval. Voor kwaliteit betaal je namelijk. Ik hoor heel vaak dat mensen een dag crème hebben die te koop is bij bijvoorbeeld een Kruidvat of Etos, waarvan zij zelf al zeggen dat het niet veel met de huid doet, of de huid er zelfs slechter van wordt. Vaak zitten er in deze producten veel parfum en onnatuurlijke bestandsdelen. Dit kan leiden tot een gevoelige, droge of vettere, sneller verouderde en rode huid. 

 

Voor jou als consument is het belangrijk om te weten dat, volgens de wetgeving, producten in de drogisterij maximaal 3% aan werkstoffen mogen bevatten en producten in een apotheek of luxe parfumerie maximaal 9%. Producten die je alleen bij een schoonheidssalon of huidpraktijk kunt kopen, kunnen tussen de 15% en 24% aan werkstoffen bevatten. De reden hiervan is op basis van veiligheid. Hoe meer werkstoffen het product bevat, des te belangrijker het is dat het product op het juiste huidtype wordt toegepast. 

Kortom, de crème die je hebt staan van de drogisterij of parfumerie smeert misschien wel lekker, maar doet niet wat het belooft. De crème bevat te weinig werkstoffen, om de huidcellen aan het werk te zetten tot huidverbetering. En wij willen juist de huidcellen actief hebben, zodat we huidveroudering kunnen voorkomen, acne kunnen laten verdwijnen of de doffe teint kunnen oplossen. Maar waarom kost een product dan soms nog wel €20 of meer bij deze winkels? 

 

Werkstoffen variëren tussen goedkope en duurdere stoffen. Duurdere werkstoffen zijn vaak ook werkzamer en worden meestal alleen gebruikt in schoonheidssalon merken. Deze duurdere werkstoffen heten ook wel cosmeceuticals. Merken in de drogisterij, parfumerie en apotheek zijn vaak commercieel gericht en de marketing hiervan (reclames op tv, vormgeving van het product, soms het gebruiken van een bekend model op de verpakking) kost veel. Deze kosten worden doorgevoerd in de prijs van het product en dus betaal jij als consument meer voor de verpakking en de marketing, dan voor de inhoud van het product. De merken die je kunt vinden in onze webwinkel investeren in het product en houden de kosten rondom marketing laag, met als resultaat: huidverbeterende verzorging voor een prijs die het waard is.

 

Investeren in een kwalitatief product, is investeren in je huid. 

Wil je graag advies? Kom dan gerust langs in de salon! De salon is van maandag tot en met zaterdag geopend op afspraak.

 


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.